۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی:

۲۲ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است

۲۲ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است

بجنورد- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از مواجه بودن۲۲روستای خراسان شمالی با تنش آبی خبر داد و گفت: آبرسانی به این روستاها اولویت برنامه های آب و فاضلاب روستایی استان است.

حمید روشن روان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات تامین، تصفیه و توزیع آب برای روستاها اظهار کرد: به رغم دشواری های موجود و پیچیده بودن تامین، تصفیه و توزیع آب در روستاها، تلاش می کنیم تا مشکلات آبرسانی به روستاها کاهش یابد.

وی از تخصیص مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای این استان خبر داد و گفت: از محل ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار اختصاصی برای تامین آب شرب در روستاهای کشور، ۲۸۰ میلیارد ریال در سال جاری به خراسان شمالی اختصاص یافته است.

روشن روان اظهار امیدواری کرد که با مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب و همچنین همدلی و همیاری بتوانیم مشکل کمبود آب شرب در روستاهای این استان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برای عبور از بحران آبی سالجاری این استان به اعتباری بالغ بر ۳۲.۴ میلیارد تومان نیاز داریم.

روشن روان تصریح کرد: این درحالی است که به رغم دشواری های تامین، تصفیه و توزیع آب در روستاها، مشترکین این شرکت تنها حدود ۱۴درصد هزینه آب مصرفی خود را پرداخت می کنند و مابقی آن را باید شرکت بپردازد.

وی افزود: جهت تولید آب شرب در روستاها منابع آبی فراوانی شامل چاه، چشمه و ... بکار گرفته شده اما با توجه به کاهش بارندگی های اخیر این منابع نیز با افت شدید آب مواجه شدند که آبرسانی به روستاها را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است.

روشن روان با بیان اینکه در مقابل تولید و توزیع ثابت آب در روستاها، تقاضا از منابع آبی نیزدر حال افزایش است، تصریح کرد: با وجود این شرایط تنش آبی دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 3713277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اصغر ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
      0 0
      بیشتر از انکه مشکل کمبود اب باشه مشکل مدیریت منابع است اب وجود دارد ولی اولویت بندی درستی انجام نمی شه وقتی که یک روستایی چند قطره اب هدر بده چند نفر برا جریمه اش اقدام می کنند ولی دریغ از یک تذکر به مدیران اداره اب که اب همین جوری از لوله ها نشت می کنه و کسی نیست جلوی نشت اب را بگیره